It's more fun in the Phillipines! - Reisverslag uit Banaue, Filipijnen van Esther en Wilrik - WaarBenJij.nu It's more fun in the Phillipines! - Reisverslag uit Banaue, Filipijnen van Esther en Wilrik - WaarBenJij.nu

It's more fun in the Phillipines!

Door: Esther en Wilrik

Blijf op de hoogte en volg Esther en Wilrik

26 Mei 2013 | Filipijnen, Banaue

Het is zover: we zijn er! Na een lange maar goede reis aangekomen in Manila. Het eerste dat we op het vliegveld zagen was een groot bord: It's more fun in the Phillipines. Dat blijkt de nationale slogan te zijn. Dat belooft wat! Eenmaal aangekomen in ons eerste hostel was het al donker, de avond valt hier rond 18 uur... Nadat we lekker op ons terras bij het hostel hadden gezeten besloten we een rondje door de wijk te lopen. De Lonely Planet beloofde ons een mooie boulevard, een van de highlights van Manila. Niets was minder waar, wat een shock! Overal lagen gezinnen op straat, met soms wel 6 kleine kinderen. Echt heel triest om te zien. Daarnaast staat voor ieder gebouw een man met een geweer, helpt ook niet echt om je op je gemak te voelen. We besloten dus dat we Manila zo snel mogelijk wilden verlaten, weg van de drukte en de jeepneys (lange jeeps wat als lokaal transport wordt gebruikt)
Dus vertrokken we richting Baguio. Waar we een bergdorpje verwachten kwamen we in een enorme studentenstad. Heerlijk gegeten, lekkere cocktails en overal live music (daar zijn ze hier dol op) maar de volgende ochtend meteen doorgereden naar Sagada. De uitlaatgassen van de jeepneys zijn dikke zwarte wolken, dus opnieuw op zoek naar frisse lucht :-)

Sagada is een klein dorpje in het Noorden van de Filipijnen. Hier hebben we vier nachten geslapen, en een aantal hikes naar watervallen en highlights gemaakt. De streek staat bekend om zijn lijkkisten die in de berg hangen, of in grotten. Inmiddels is wel duidelijk dat we niet de grootste avonturiers zijn. De mooiste hike maakten we in de Echo Vallei. Dat konden we heus wel op eigen houtje. Zo'n beetje bij iedere 'eventueel, twijfelachtige' t-spiltsing kozen we de verkeerde weg, die na een paar stappen doodliep. Bovendien was alles nat van de regen, en waren we zo verstandig om onze slippers aan te trekken. Na twee uur door riverier, over rotsen en door jungle te hebben gelopen kwamen we onder de modder en schaafwonden weer in de bewoonde wereld. Nu kunnen we er weer om lachen...

Na Sagada nog verder ' The Cordillera' in, op weg naar Batad. Dit dorpje staat op de Wereld Erfgoed lijst en op het biljet van 1000 Pesos, met zijn enorme rijstvelden. Alleen te voet bereikbaar, dus dit keer de wandelschoenen aangetrokken. Na een hete maar prachtige wandeling naar beneden (nadat we bij het beginpunt waren afgezet door een tricycle, een motorfiets met zijspan) liepen we op een gegeven moment midden tussen de velden. Die zijn deze tijd van het jaar knalgroen, en fantastisch mooi. We hebben geslapen bij Ramon, een 52 jarige vrijgezelle Batad'ter :-), die nogal graag verhalen vertelt. We hadden een heel mooie hut, inclusief Wilrik's favoriete huisdier... 's Avonds helemaal ' op zijn backpackers' liedjes gezongen bij het kampvuur. De Filipijnen houden van jaren tachtig lovesongs, die Wilrik uit volle borst meezingt. Ok, eerlijk is eerlijk, ik ook... Nu zitten we in Banaue, en wachten we op de bus naar Manila. Daar pakken we het vliegtuig naar Palawan en krijgen we eindelijk zon, zee en strand... We zijn benieuwd!

PS Foto's uploaden lukt hier nu niet, die volgen nog!

• 26 Mei 2013 - 08:26

Astrid-Irene:

Een goed begin in het halve werk! :-) geniet van het strand!

• 26 Mei 2013 - 09:59

Cindy:

Klinkt al lekker avontuurlijk Es en Wilrik! Goeie reis richting Manilla en strand! Geniet ervan, x

• 26 Mei 2013 - 12:04

Jos Reincke:

Ben wel benieuwd naar het favoriete huisdier van Wilrik....
    Geniet nog maar lekker...

• 26 Mei 2013 - 13:19

Gerrit En Anneke :

Leuk om jullie verhaal te lezen.ik dacht jullie verstandig waren,toch niet voor niets wandelschoenen gekocht.dat huisdier voelt vast vertrouwd voor jullie. Geniet van de zee en de stranden .x

• 26 Mei 2013 - 16:55

Lotte:

Wat leuk om te lezen! Heerlijke vakantie en geniet maar van dit soort zorgen alledag! X lot

• 27 Mei 2013 - 00:05

Camilla:

Een avontuurlijk begin!!! Mooi!!! X

• 27 Mei 2013 - 01:34

Esther:

Haha, onze hut had geen muizen, wel kakkerlakken! Die we na een zorgvuldige zoektocht de deur uit hebben gezet;-)

• 27 Mei 2013 - 08:53

Fennie:

Haha, mooi. De ups & downs rollercoaster! Plezier (en succes ;) x

• 27 Mei 2013 - 09:04

Monique:

Super om te lezen, straks maar veel met je voeten in de zee gaan dat is goed voor de schaafwonden ;)
    Veel plezier nog en ik ben benieuwd naar de foto's!
    X

• 27 Mei 2013 - 11:05

Marije:

Leuk om te lezen! Ik kan me jullie al helemaal voorstellen bij dat kampvuur, komen die zanglessen nog van pas Es ;-) Kus vanuit het Zeeuwse!

• 27 Mei 2013 - 19:54

Aad En Ineke:

Jullie hebben alvast een aparte start gehad , maar wel van alles genieten hoor .|Ook van de huisdieren!!!!!!

• 27 Mei 2013 - 21:45

Peet En Arin:

Leuk Es en Wilrik, gaat goed zo te lezen. Mooi he die rijstvelden, maar de stranden waar je nu naartoe gaat heb ik ook weleens op tv gezien, zag er paradijselijk uit. Geniet ervan :-)

• 28 Mei 2013 - 10:19

Judith:

Zo de kop is eraf! Mooi verhaal, klinkt goed! Eerst de modderige hikes, dan zon/zee/strand: goed voor elkaar hoor.
    Wij tellen inmiddels ook, nog 4 nachtjes slapen......

Groetjes, Judith

• 31 Mei 2013 - 11:46

Vera:

geniet ervan!! klinkt heel goed, nu liggen jullie vast al te genieten op het strand!! x

• 02 Juni 2013 - 13:23

Margret:

Heerlijk hoor, zo in de hangmat aan het strand, echt genieten!
    Ben benieuwd naar het vervolg.

• 02 Juni 2013 - 18:39

Godelieve:

Die hike klinkt alsof jullie aan vakantie toe zijn...gelukkig hebben jullie de weg terug gevonden, ben trots op jullie!

• 02 Juni 2013 - 20:37

Dionne:

Wat een hoop meegemaakt nu al! Super, have fun!